Premiär med högtflygande skådespel

Så var då årets fiskepremiär avklarad. Det blev en tur till Strömsån för lite bottenmete, då iden verkar vara på gång. Men det var lite segt, det är inte omöjligt att den mesta fisken redan passerat. Jag hade några känningar men fick tyvärr inte upp någon fisk denna gång, men det var ganska segt för de andra som var på plats med. Thomas fick fem små (under kilot) idar samt en mört, och idarna fick han innan jag kom till ån. En annan bekant, Andreas, fick dock ett par skapliga idar på dryga 1,7 kg, fast han flötmetade till skillnad från mig och Thomas.

Dagens höjdpunkt var dock inte fiskerelaterad, utan ett intressant skådespel i form av en havsörn som gled fram majestätiskt bara ett hundratal meter från mig, jagad av tre galna måsar som såg aningen småväxta ut jämförelse. Så även om fisket i sig var trögt så var det en givande tur, och det är ju skönt att kunna åka ut och fiska i öppet vatten igen efter en lång och snöig vinter med, bara en sådan sak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback