Dagen efter rekordet...

Dagen efter det nysatta personrekordet så blev det ytterligare en fisketur, på samma vatten och med samma sällskap. Det var lite varmare och soligare än gårdagen, och såg ut att kunna vara ganska gynnsamma förutsättningar för fiske.

Den här dagen blev det dock inget nytt rekord, och det började ganska segt med då det tog ett tag innan det blev någon fisk i båten. Det var Fredrik som tog dagens första gädda, en fisk i tvåkilosklassen. Min gula Zalt ratades under några timmar, men fick till slut skörda dagens första gädda, ungefär samma storleksklass på den. Men när jag bytte bete till en Rapala X-Rap Jointed Shad i färgen firetiger blev det genast mer fart på dem, och fyra fiskar landades. De låg i ungefär samma storleksklass, förutom en på dryga 3 och en fin toppfisk på 5 kg, som blev dagens största fisk i båten. Fredrik fick ytterligare en gädda och tappade även en, även jag hade någon fisk på som valde att kliva av. Men resultatet blev alltså fem gäddor för min del med en topp på 5 kg, och Fredrik fick två gäddor denna eftermiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback